Reklamationsrätt & ångerrätt
Ångerrätt
Om du skulle ångra ditt köp av någon anledning, har du alltid en ångertid på 2 veckor från leveransdagen räknat (gäller endast köp på hages.se). Observera att retur ska ske i oskadad originalförpackning tillsammans med samtliga tillbehör och bruksanvisningar. Varan skall vara i originalskick som när du köpte den. Du skickar tillbaka produkten tillsammans med originalkvittot på köpet. Du som kund står för kostnaden för returfrakten. Hages förbehåller sig rätten att i de fall returvillkoren inte uppfyllts, göra avdrag på retursumman och/eller debitera självkostnadspris för saknade delar. Saknas bruksanvisning eller fjärrkontroll debiteras 500:-. Skadade produkter eller produkt i skadat eller helt utan emballage tas ej i retur. Vill du som konsument utnyttja din ångerrätt skall du kontakta oss på Hages, antingen på telefonnummer 08-6492540 eller via mail till butik@hages.se
Vår besöks/leveransadress är
Hages
Nynäsvägen 365
122 34 Enskede
För mer info, klicka här
Hages tillämpar givetvis konsumentköpslagen samt lagen om konsumentskydd vid distansavtal, vilket innebär att du som kund har reklamationsrätt. Vi rekommenderar att du som kund alltid ankomstkontrollerar leveransen för att verifiera att varan är riktig och felfri. Vid reklamation skall du som kund i första hand kontakta oss på telefon 08-649 25 40 eller via e-post butik@hages.se. Tänk på att ange order-id samt orsaken till reklamationen. Vid eventuell retur av vara skall du som kund vidhäfta kvittokopia
Defekta produkter som skall returneras till Hages skall behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas.
Hages förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.